ایده های آشپزی

ایده های آشپزی

تجربه ها و ایده های آشپزی فاطیما
ایده های آشپزی

ایده های آشپزی

تجربه ها و ایده های آشپزی فاطیما

شور مخلوط

مواد لازم برای شور مخلوط:

شبد و ترخان
خیار خیلی کوچک
گل کلم
هویج
ساقه کرفس
برگ بو
سیر
فلفل تازه و تند
نمک
سرکه انگور
آب
ظرف مناسب! 

 

اول اینکه من اصلا مقدار های دقیقش رو نمیدونم. همیشه انقدر میریزم که حال کنم :دی

دوم اینکه خیار کوچیک گیر نیاوردم و اجبارا بیخیالش شدم 

سوم اینکه ما قبلا توی دبه های زشت شور درست میکردیم ولی امسال مامان مهربونم رفت و این شیشه های قشنگ رو برام خرید منم کلی هیجان زده شدم و تا دیر وقت بیدار موندم و شور و ترشی درست کردم!


خوب اول سبزی هارو پاک کردم و شستم و گذاشتم کاملا آبشون خشک بشه (مگرنه شور کپک میزنه)

آب رو گذاشتم جوش بیاد بعد به ازای هر 4 لیتر آب یک پیمانه سرکه و یک لیوان نمک ریختم (به میزان ترشی سرکه بستگی داره) و گذاشتم یکم جوش بخوره

کلم و هویج و کرفس هارو شسنم و خرد کردم

همه رو ریختم روی یک پارچه تمیز تا خوب خشک بشن.

سیر هارو هم پاک کردم و شستم

شروع کردم به پر کردن شیشه. یک لایه از کرفس و کلم و هویج و سیر و فلفل ریختم، دوتا برگ بو گذاشتم روش

بعد یک لایه از سبزی ها گذاشتم. همینطوری لایه لایه چیدم تا شیشه پر شد

در آخر آب نمک رو که تقریبا خنک شده بود رو ریختم توی شیشه

اگه دوست داشتین میتونید چند تا برگ کرفس هم قاطی سبزی ها بزارین.

برای شور ظرفی رو انتخاب کنید که اصلا هوا رد نکنه.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد