ایده های آشپزی

ایده های آشپزی

تجربه ها و ایده های آشپزی فاطیما
ایده های آشپزی

ایده های آشپزی

تجربه ها و ایده های آشپزی فاطیما

ماکارانی سبزیجات ویژه

مواد لازم برای ماکارانی سبزیجات:

ماکارانی با مدل دلخواه: 350 ال 400 گرم

قارچ: 200 گرم

پیاز: یک عدد کوچک

فلفل دلمه ای: یک عدد

کلم بروکلی: 2 بته بدون ساقه

لوبیا سیز: یک پیمانه

هویج 3 عدد

گوجه فرنگی: 6 عدد متوسط

عصاره سبزیجات: یک عدد

ریحان تازه خرد شده یا خشک شده: یک قاشق

روغن زیتون، نمک، فلفل و ادویه مخصوص سس ماکارانی: به مقدار دلخواه 

 

همه سبزیجات و سه تا از گوجه ها رو خرد کردم. توی تابه کمی روغن زیتون ریختم و با حرارت خیلی کم هویج ها رو چند دقیقه تفت دادم

سپس پیازهارو اضافه کردم


کمی بعد لوبیا ها رو اضافه کردم

مواد رو تفت دادم و مرحله بعد کلم بروکلی و فلفل دلمه ای رو اضافه کردم و تفت دادم

و سپس قارچ هارو اضافه کردم
کل مواد را برای 2،3 دقیقه با هم تفت دادم.
3 تا گوجه ای رو که خرد نکرده بودم رو رنده کردم.
در یک ظرف دیگه 2 قاشق روغن زیتون، عصاره سبزیجات و ریحان را با هم مخلوط کردم
سپس گوجه رنده شده و گوجه های خرد شده را اضافه کردم و یکی دو دقیقه روی حرارت کم گذاشتم
سس گوجه و ادویه ماکارانی را به بقیه سبزیجات اضافه کردم و در تابه را بستم و روی شعله کم حدود 20 دقیقه گذاشتم تا سس ماکارانی خوب جا بیفته. در نهایت نمک و فلفل را اندازه کردم.
ماکارانی را با دو قاشق روغن و کمی نمک با زمانی بیشتر از دستور نوشته شده روی بسته اش پختم و آبکش کردم و گذاشتم کاملا آب ماکارانی برود و در نهایت غذا رو سرو کردم.
در دستور اصلی این غذا هم در نهایت ماکارانی دم نشده است.
نظرات 2 + ارسال نظر
سکینه* 10 اسفند 1393 ساعت 16:16

سلام مثل همیشه عالیه

بسیار وب عالی دارین،عزیزم اگه با تبادل لینک موافقی خبرم کن

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد