ایده های آشپزی

ایده های آشپزی

تجربه ها و ایده های آشپزی فاطیما
ایده های آشپزی

ایده های آشپزی

تجربه ها و ایده های آشپزی فاطیما

پلوی یونانی

مواد لازم برای پلو یونانی (5 الی 6 نفر):

برنج: 500 گرم

فلفل دلمه ای در 2رنگ: 2 عدد

نخودفرنگی: 2پیمانه سرخالی

ذرت: 2پیمانه

قارچ: 200 گرم

سینه مرغ: 300 گرم

پیاز متوسط: یک عدد

آب مرغ: 4 پیمانه

عصاره سبزیجات: یک عدد

ریحان خشک شده در صورت وجود: کمی

زعفران دم کرده: 2قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل: به مقدار دلخواه 

ابتدا آب مرغ، زعفران دم کرده، نمک و مقدار کمی آب را به برنج اضافه کردم و گذاشتم بصورت دمی بپزد. اگر آب مرغی که استفاده می کنید چرب نیست، تا 4 قاشق روغن هم اضافه کنید.

در تابه کمی روغن ریختم و پیاز و سینه مرغ خرد شده را تفت دادم.

نخودفرنگی و ذرت را جداگانه پختم. (درصورتی که از کنسرو آماده استفاده نمی کنید) 

فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را به مرغ اضافه کردم و تفت دادم. وقتی تکه های مرغ مغزپخت شد، نخودفرنگی، ذرت و قارچ ورقه ای شده، یک عدد عصاره سبزیجات و کمی ریحان خشک شده را اضافه کردم.

مواد را خوب با هم مخلوط کردم، نمک غذا را اندازه کردم و از روی حرارت برداشتم.

پس از دم کشیدن پلو را کشیدم و مواد آماده شده را روی پلو دادم.

نظرات 1 + ارسال نظر
chefnegin 29 مهر 1394 ساعت 11:24 http://www.chefnegin.com

سلام دوست عزیز. پلوی خوش رنگ و لعابی شده. نوش جونتون عزیزم. شاد باشید
اپم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد