ایده های آشپزی

ایده های آشپزی

تجربه ها و ایده های آشپزی فاطیما
ایده های آشپزی

ایده های آشپزی

تجربه ها و ایده های آشپزی فاطیما

خوراک فلفل دلمه ای و بادمجان

مواد لازم برای خوراک فلفل دلمه ای و بادمجان:

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

بادمجان متوسط: 5 عدد

گوجه فرنگی متوسط: 4 عدد

سیر: یک حبه

پیاز متوسط: یک عدد

فلفل دلمه ای: دو عدد

آب گوشت: یک پیمانه

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق پر

نمک و فلفل: به مقدار دلخواه

 
 گوشت چرخ کرده، پیاز و سیر رنده شده، نمک، فلفل، آویشن، زردچوبه و ادویه کاری را با هم مخلوط کردم و خوب ورز دادم سپس گوشت را برای یک ساعت توی یخچال گذاشتم تا مزه دار شود.


گوشت ها را به اندازه یک لیموترش برداشتم و گرد و تختش کردم و در تابه چیدم و سرخ کردم.





بادمجان ها را حلقه ای خرد کردم و نیم ساعت در آب نمک گذاشتم تا تلخی آنها گرفته شود، سپس با کمی روغن سرخ کردم.
فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را نیز به همین ترتیب حلقه ای خرد کردم و همانند تصویر به سیخ های چوبی زدم.

رب گوجه فرنگی، یک قاشق روغن، نمک، فلفل و آب گوشت را در تابه مخلوط کردم سپس سیخ های چوبی را در تابه چیدم. در تابه را بستم و 20 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دادم تا جابیفتد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد